Smaller Default Larger

Довічна професія

 

Довічною чернечою професією, яка включає три довічні обіти послуху, чистоти і убожества та ґрунтується на Святій Тайні Хрещення і є її здійсненням і поглибленням, Чернець цілковито й назавжди посвячується Богові.

 

Вимоги і допуск до довічної професії

За шість місяців до закінчення терміну тимчасових обітів, Чернець, який бажає остаточно прийняти чернечий стан, подає своєму безпосередньому Настоятелеві прохання про допущення до довічної професії, а також заповнену анкету, автобіографію та копію свідоцтва про Хрещення та Миропомазання.

Настоятель Монастиря, в якому Чернець перебував останній рік, проводить голосування на Монастирській Капітулі, результати якого, разом із інформаціями та своєю думкою передає Протоігуменові. Інформації з оцінкою і рішенням щодо допущення Ченця до довічної професії подають чотири Ченці з довічними обітами, за винятком постійного Сповідника і Духівника, або два, коли Провінція має менше як 20 Ченців.

На підставі отриманої документації і попередньої розмови з Ченцем, Протоігумен представляє Протоархимандритові власну думку, результат голосування Ради та інші документи, а також акт зречення майна Ченця, який бажає скласти довічну професію.

До довічної професії правосильно допускає Протоархимандрит за згодою своєї Ради.

З виправданої причини, беручи до уваги сумніви щодо духовного поступу і здатності Ченця до життя в Чині, Протоархимандрит, за згодою своєї Ради, може, за приписами Статуту, відкласти складення довічної професії або не допустити Ченця до її складення.

Продовження тимчасової професії після шостого року, внаслідок відкладення довічної професії, потребує дозволу Апостольського Престолу.

При відкладенні довічної професії потрібно повторити всю процедуру допущення до складення довічних обітів.

 

Для правосильності довічної професії вимагається:

1. не менше трьох років тимчасової професії у Чині;

2. правосильність тимчасової професії;

3. не менше 23 років життя;

4. допущення до професії згідно з правилом 88, § 1 Статуту ЧСВВ;

5. складення професії перед Протоархимандритом або його делегатом;

6. прочитання формули довічної професії під час обряду цієї професії;

7. складення і прийняття довічної професії без примусу, тяжкого страху чи підступу.

 

Протягом останніх дванадцяти місяців тимчасової професії Чернець повинен перебувати в Чернечому осідку, де проживає не менше трьох Ченців з довічною професією. Для звільнення його від цього обов’язку Протоігуменові потрібно отримати затвердження Протоархимандрита за згодою його Ради.

Протягом 60-ти днів перед довічною професією, Чернець повинен зректися усього майна, яке в той час посідає, і віддати його на користь того, кому забажає, під умовою майбутньої професії; зречення, вчинене раніше, силою права є недійсним.

Акт зречення має бути складений відповідно до норм цивільного законодавства держави, громадянином якої є Чернець, та підписаний особисто Ченцем, двома свідками і Настоятелем.

Чернець приготовляється до довічної професії п’ятиденними реколекціями.

 

Складення довічної професії

Після належного духовного і канонічного підготування Чернець складає довічну професію Господу Богу перед тим, хто має повноваження її приймати, в присутності чернечої спільноти і вірних, дотримуючись відповідного літургійного обряду.

 

Формула довічної професії:

«Я, Н.Н., Чину Святого Василія Великого, урочисто складаю Господу Богу, в Пресвятій Тройці Єдиному, перед Тобою, Преподобним Отцем, Н.Н., Протоархимандритом (або: перед Тобою, Преподобним Отцем, Н.Н., делегатом отця Протоархимандрита), Божим Представником, довічні обіти ПОСЛУХУ, ЧИСТОТИ й УБОЖЕСТВА у цьому Чині і в ньому обіцяю постійно залишатись аж до смерті. Крім цього, обіцяю Римському Архієреєві, Христовому Намісникові, постійну вірність і підлеглість, і що жодним способом не буду намагатись осягнути будь-який уряд у Чині або в Церкві . У цьому мені, Боже, допоможи і ця свята Євангелія. Все розумію і приймаю згідно зі Статутом нашого Чину, затвердженим Апостольським Престолом».

 

Після складення довічної професії слід укласти відповідний документ, копію якого разом із повідомленням про складення професії, Протоігумен перешле Протоархимандритові; а Настоятель внесе ім’я Ченця, який склав довічну професію, ім’я того, хто її прийняв, дату складення професії в книгу тих, що склали професію.

Протоігумен, згідно з приписами канонічного права, надсилає повідомлення до парафії, в якій була зареєстрована свята Тайна Хрещення Ченця, для того, щоб зазначити складення довічної професії, з усіма канонічними наслідками, які з цього випливають.

Чернець повинен якомога швидше завірити і вчинити дійсним акт зречення майна у компетентних установах, з усіма цивільними наслідками, та передати його копію до архіву Провінційної Управи.

Документи, що стосуються складення довічної професії, повинні зберігатися в архівах Головної і Провінційної Управ.

 

Наслідки довічної професії

Зі складенням довічної професії Чернець остаточно приймає чернечий стан, втрачаючи приналежність до власної єпархії, повноправно входить до складу Чину, набуваючи в ньому активний і пасивний голос.

Після складення довічних обітів у нашому Чині Чернець латинського обряду, через привілей, переходить до східного обряду Церкви свого права, у якій знаходиться Провінція, до якої він належить.

Будь-яке дочасне майно, яке Чернець отримує після довічної професії як власність, за винятком спадщини і власності, про яку йдеться у прав. 278, § 2 Статуту ЧСВВ, силою самого права стає надбанням Чернечого осідку, до якого він приписаний, а спадщина стає надбанням Провінції, до якої Чернець приписаний. Передача такого майна повинна відбутись чимскоріше, відповідно до місцевого цивільного законодавства.

Довічна професія робить неправосильними акти, що суперечать обітам, якщо ці акти можуть стати недійсними.

 

Історія ЧСВВ OSBM

Історія Провінції

Історія монастирів

Помʼяник Провінції