Мета Чину полягає:
– в шуканні у всьому Божого вподобання та
– в освяченні Ченців шляхом досконалого наслідування прикладу життя і вчення Господа нашого Ісуса Христа, практикуванням євангельських рад послуху, чистоти й убожества, згідно із «Повчанням святого Отця нашого Василія Великого», духом святого священномученика Йосафата й митрополита Йосифа Велямина Рутського та Статутом Чину, присвячуючись осягненню досконалої любові на службу Царству Божому для розвитку Церкви і спасіння світу.
Особливим завданням Чину є:
– посвячувати себе контемплятивному життю і служінню Церковного Правила,
– здійснювати всесторонню душпастирську працю,
– захищати та укріплювати єдність між християнами,
– а також надавати Христовій Церкві відданих і кваліфікованих ченців, на зразок святого Василія Великого, святого Йосафата й інших василіянських мучеників, ісповідників та праведників.
*******
з Головного осідку в Римі і різних Провінцій, а Провінції ‒ з Чернечих осідків; усі вони силою самого права є юридичними особами, наділеними необхідними реквізитами для здійснення своєї діяльності з усіма канонічними і цивільними наслідками.
Василіянський Чин – як Чин папського права – є вийнятий з-під керівництва місцевої Ієрархії та підлягає Римському Архієреєві як своєму Верховному Настоятелеві, який має найвищу, повну, безпосередню і загальну звичайну владу в усій Церкві.
У своєму внутрішньому керівництві і чернечій дисципліні Чин підпорядковується безпосередньо і виключно Апостольському Престолові, тобто, крім Римського Архієрея, також іншим інституціям, які від його імені та його владою виконують доручений їм уряд для добра всієї Церкви.
На чолі всього Василіянського Чину, його життя й праці стоїть Протоархимандрит зі своєю Радою.
Протоархимандрит і Генеральні Радники творять Головну Раду, а Головна Рада разом із Генеральним Економом і Генеральним Секретарем становить Головну Управу Чину.
Від імені Чину може говорити тільки Генеральна Капітула або Головна Управа через Протоархимандрита, а не поодинокі Ченці.